czwartek, 19 lutego 2015

Cała prawda o BLW.

*Poniższy post zawiera drastyczne sceny ze spożywania obiadu przez moją córkę. Jeśli jesteś wrażliwym pedantem, wyjdź.


O BLW usłyszałam chwilę przed albo zaraz po rozpoczęciu rozszerzania diety Jaśminie.


BLW  czyli Baby-led weaning  to metoda wprowadzania stałych pokarmów do diety dziecka, pozwalająca na naukę samodzielnego jedzenia od chwili startu. (źródło definicji)


I szczerze powiedziawszy nie wydaje mi się to żadnym odkryciem. O tyle o ile był swego czasu trend słoiczkowego żywienia, który na długo zapadł w świadomości rodziców. O tyle dla mnie naturalnym było i jest umożliwianie spożywania posiłków przez maluchy wszystkimi możliwymi członkami i sposobami. 

Dlatego też całe BLW wydaje mi się "zachodnim" wymysłem. 
Bo zapytajcie swoje matki, babki czy wcześniej nie dawało się dzieciakom w łapy jedzenia? 

Zachodni trend wymuskania, aby wszystko było piękne, nowe i czyściutkie. Może sprawiać, że BLW to taka swego rodzaju na nowo odkryta ameryka. Czyż nie? 

Dla tych którzy mają wątpliwości czy zdecydować się na rozszerzanie diety swoich maluchów przez BLW poniżej zamieszczam kilka zdjęć dla rozwiania wątpliwości jak wygląda BLW w parktyce.






Innymi słowy BLW to chwila spokoju dla rodzica, radocha dla dzieciaka, wszechogarniający chlew i dużo dużo prania :)

6 komentarzy:

  1. hahaha.. wyobraziłam sobie jak ktoś próbuje sprzedać mojej mamie nową prawdę o żywieniu dzieci czyli wspomniane przez Ciebie BLW. I wiesz co? Jej mina nawet tylko w mojej wyobraźni była bezcenna ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie byłoby to łatwe, a nawet prawdopodobne, co? ;)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. czad! nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No będę czekała na Twoją relację :)

      Usuń
    2. No będę czekała na Twoją relację :)

      Usuń